משרד התחבורה וחברת התחבורה דן, ישיקו בקרוב שירות תחבורה ציבורית מתקדם. במסגרת ניסוי - שיחל בגוש דן ואמור להתרחב בהמשך לאזורים נוספים - יוצעו קווי מיניבוס שהעלייה אליהם אפשרית בהזמנה דרך יישומון ייעודי.

במשרד התחבורה מסבירים כי באמצעות היישומון, הנוסע יוכל לדעת לאיזו תחנה בקרבתו עליו ללכת וייאסף משם על-ידי המיניבוס. זה ייסע בקו המהיר ביותר מנקודת המוצא ליעדים השונים אליהם ביקשו להגיע הנוסעים באמצעות היישומון, ובהתאם למצב התנועה. במילים אחרות - לקווים אלו אין מסלול "קשיח" בו הם נוסעים בדומה לאוטובוס רגיל.

בשלב ראשון, דן תפרוס 100 מיניבוסים כאלו בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שינועו בעיקר בתל-אביב וסביבתה. אם הניסוי יוכתר כהצלחה, הוא יורחב על-ידי אגד לירושלים ועל-ידי מטרופולין לדרום השרון. במשרד התחבורה לא מציינים מתי בדיוק יתחילו שלבי הניסוי השונים.

מחיר הנסיעה בקו המיוחד יעמוד על 15 שקל לכיוון בשעות השיא (או 12 שקל בקניית כרטיסייה של 10 נסיעות), כלומר בין 6 וחצי ל-9 וחצי בבוקר ובין 3 ל-6 וחצי אחה"צ. בשעות השפל עלות הנסיעה תנוע על בין עשרה ל-12.5 שקל. אזרחים ותיקים יהנו מהנחה של 50%.

בקרוב: קו מיניבוס להזמנה לפי דרישה


לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, שחתם על תקנות חדשות המאפשרות את ביצוע הפיילוט, "השירות החדש הוא צעד נוסף שנועד לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי, ולצמצם את עומסי התנועה באזור גוש דן".